Hoe werkt Samuel Advies?

Het beleid van Samuel Advies wordt bepaald door een denkteam dat 4x per jaar bij elkaar komt om de grote lijnen uit te zetten. Daarnaast zijn er verschillende vrijwilligers op dinsdag en donderdag in de winkel werkzaam die bestellingen aannemen, de verzending verzorgen en bezoekers ontvangen.

Hoe doet Samuel Advies het financieel?

De belangrijkste bron van inkomsten zijn voor Samuel Advies de giften en de kleine marge van de verkoop van de materialen. Op het door Samuel Advies zelf ontwikkelde materiaal zit slechts een kleine marge om zoveel mogelijk mensen in staat te stellen het te kopen. Alle medewerkers zetten zich pro Deo in.

Als ik iets bestel, hoe lang duurt het dan?

Samuel Advies verzendt op dinsdag en donderdag. Als het artikel voorradig is èn de betaling bij ons binnen is, verzenden we meteen op die dagen. Soms kan een bestelling wat langer duren wanneer we iets bij moeten bestellen. Artikelen waarbij staat ‘beschikbaar via nabestelling’ moeten wij zelf eerst bijbestellen. We leveren dit zo spoedig mogelijk.  Als je via iDEAL betaalt, zien wij direct dat je betaald hebt. Bij betaling via overboeking duurt dit minimaal 1-2 dagen en zal het dus langer duren voor we de bestelling kunnen verzenden.

Kan ik zomaar in de winkel langskomen?

Natuurlijk ben je op dinsdag en donderdag tussen 10.30 en 12.30 uur heel welkom in onze winkel in Oisterwijk! We ontvangen je graag voor een gesprek, advies en het bekijken en kopen van materialen.
We hebben wel liever dat je tevoren even een afspraak maakt om langs te komen.
Let wel op: in de schoolvakanties van Regio Zuid is Samuel Advies gesloten zodat wij thuis kunnen zijn bij onze gezinnen. Op de homepage van onze website zetten we eventuele tijdelijke wijzigingen in openingstijden.

Hoe selecteert Samuel Advies het materiaal?

Samuel Advies probeert goed bij te houden wat er allemaal op de christelijke markt wordt uitgegeven. Alles wat we verkopen, bekijkt een van de medewerkers tevoren om de geschiktheid voor de geloofsopvoeding van de jeugd te beoordelen. Bel ons gerust om meer details te vragen over de inhoud van een boek dat op onze site staat.

Wie beantwoorden de e-mail en telefoon van Samuel Advies?

Verschillende medewerkers beantwoorden de e-mails en de telefoon van Samuel Advies.
Tijdens de verzenddagen (dinsdag en donderdag) zijn dit Carolijn en Elena. Heb je vragen over een artikel of uw bestelling? Dan kun je het beste mailen naar de winkel (winkel@samueladvies.nl) of de winkel bellen tijdens de openingstijden.

Kan ik via de telefoon bestellen?

Wanneer je via de site bestelt en meteen met iDEAL betaalt, zijn de kosten voor het verzenden binnen Nederland standaard €3,95 (ongeacht gewicht en grootte).

Als je telefonisch bestelt, zijn wij genoodzaakt €3,00 administratiekosten plus de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen.

Hoe betalen als ik namens de parochie bestel?

Er zijn twee mogelijkheden: of je betaalt zelf via de Samuel site en declareert het meteen bij je parochie of je mailt aan de penningmeester van je parochie de link naar het te bestellen materiaal en vraagt hem via de Samuel site te betalen.

Kan ik iets retour sturen?

Binnen twee weken na aankoop kun je je bestelling retour sturen. Samuel stort het betaalde bedrag dan z.s.m. terug. De verzendkosten voor het retour sturen betaal je zelf, tenzij je op de ongeopende envelop ‘retour afzender’ zet.

Wat zijn de verzendkosten?

Wanneer je via deze site bestelt en meteen betaalt, zijn de verzendkosten binnen Nederland standaard € 3,95.
De verzendkosten naar België zijn  € 9,45.

Voor bestellingen naar andere landen worden de verzendkosten apart na gefactureerd.

Krijg ik korting bij grotere aantallen?

Samuel Advies heeft de extraatjes hard nodig voor de huur van de winkelruimte, het drukken en verzenden van de nieuwsbrief, het onderhouden van de website en andere lopende kosten. Daarom kunnen we helaas geen korting geven bij grotere aantallen.

Wat gebeurt er als iets is uitverkocht?

Samuel Advies zal je dan bellen of mailen om te overleggen of je je geld terug wilt of dat je een alternatief voor het uitverkochte product wenst.